Skuteczne przywództwo wymaga solidnej komunikacji. Ale nie zawsze jest to łatwe — zwłaszcza, gdy masz różne typy osobowości w swoim zespole.
Potrzeba czasu, aby zrozumieć ludzi i jak się uczą i rozwijają. Ale przy odrobinie dodatkowego wysiłku i uwagi możesz dostosować swój styl przywództwa i komunikacji do potrzeb swojego zespołu.
Tutaj Kenia Stubblefield, 11-letnia weteranka zarządzania sprzedażą detaliczną i dyrektor generalny sklepu detalicznego Forth & Nomad dzieli się swoimi sprawdzonymi wskazówkami.
1. Zapytaj z góry, aby zrozumieć
Kenia koncentruje się na tym, aby dowiedzieć się, jak rozmawiać z członkami zespołu, jak tylko zaczną pracę.
„Ważne jest dla mnie, że siedzę z każdym z moich pracowników i Rozumiem, dokąd zmierzają, skąd pochodzą i jaki jest ich język miłości”, mówi. „Jak lubią, gdy się do nich mówi? Jest kilka osób, które lubią puszyste słowa. Jest kilku, którzy chcą, żebym im to wyjaśnił. Więc zrozumienie, czego chcą i jak mogę sobie z tym poradzić, jest kluczowe.”
2. Dostosuj swoje metody
Kenia mówi, że nauczyła się na własnej skórze, że różni ludzie i osobowości wymagają różnych metod komunikacji.
„To było jak, OK. Komunikuję się z tobą, ale to nie rezonuje. Więc może nie rozumiesz tego rodzaju komunikacji. Spróbuję tego typu. To była tylko nauka komunikowania się na różnych poziomach. Nie każdy jest puszysty, nie każdy lubi rzeczy, które są na miejscu. Każdy jest inny.”
Oto kilka dobrych zasobów, które mogą pomóc ci zidentyfikować i skutecznie komunikować się z różnymi typami osobowości w Twojej organizacji:
3. Uzyskaj opinię
Skuteczna komunikacja z każdą osobą wymaga praktyki i adaptacji. Po wypróbowaniu różnych metod poproś o opinię na temat tego, co lubią i jak możesz poprawić.
„Możliwość otrzymywania i przekazywania informacji zwrotnych jest ważna”, mówi Kenia. „Tak tworzy się zespół. W ten sposób rozwijasz swój zespół. I tak stajesz się lepszym menedżerem. Proszę o opinie na bieżąco. Mam jeszcze tyle do zrobienia.”
Chcesz poprawić grę komunikacyjną swojej drużyny? Użyj aplikacji all-in-one Homebase, aby wysyłać wiadomości do grup i poszczególnych członków zespołu, uzyskiwać informacje zwrotne o zmianach i nie tylko.