Poprosiliśmy kilku odnoszących sukcesy szefów małych firm o podzielenie się wyzwaniami związanymi z komunikacją zespołową, z którymi musieli się zmierzyć, aby pomóc ci zbudować i utrzymać szczęśliwy zespół.
1. Poproś o regularne i anonimowe opinie.
Od Morgan i Andy Sommer, właścicieli Houston lifestyle marketplace Forth & Nomad
Poznaj właścicieli: w 2017 roku partnerzy biznesowi Morgan i Andy Sommer rozpoczęli działalność i Nomad jako lokalny sklep z ręcznie robionymi towarami w Houston – po doświadczeniu magii lokalnych ofert podczas podróży zagranicznych. Pięć lat później przekształciła się w multi-location „feel-good lifestyle brand”, która promuje zrównoważony rozwój. I świetna kawa dla wszystkich.
Problem: Zeszłej jesieni mieliśmy menedżera, który nie przestrzegał granic między kierownictwem a współpracownikami. W tym samym czasie jeden z ich współpracowników prezentował złą postawę i udało im się obniżyć morale całego zespołu. W rezultacie musieliśmy zanurkować głęboko, aby zidentyfikować i wydobyć ludzi, którzy nie wnieśli już wszystkiego do naszej firmy — i dostosować, jak wszystko działa. W końcu musieliśmy zatrudnić innego menedżera.
Lekcja: Zanim usłyszeliśmy o tym problemie, było zbyt daleko, aby go naprawić. Nikt nie chciał pracować z tymi członkami zespołu, ale nikt nie czuł się komfortowo mówiąc, ponieważ nie było jasnego kanału do składania skarg lub sugestii.
Rozwiązanie: Stworzyliśmy proces, aby umożliwić naszemu zespołowi przekazywanie anonimowych informacji zwrotnych, a także comiesięczny przegląd menedżerów w celu wczesnego zidentyfikowania potencjalnych problemów. Cały zespół go wypełnia-i wydaje się, że wszyscy byli uczciwi od początku, co było niezwykle pomocne.
Prowadź lepszy zespół z bazą domową
Zsynchronizuj swój zespół z naszą łatwą w użyciu, uniwersalną aplikacją dla pracowników.
2. Masz plan zapasowy dla swojego planu zapasowego.
Od Val i Joi Jackson, właścicieli Hairizon Beauty Bar w Durham, Karolina Północna
Poznaj właścicieli: matka i córka Duet Joi i Val Jackson dostrzegli potrzebę naturalnego salonu piękności, gdy Joi był w college ’ u, a ziarno zostało zasiane dla Hairizon. Zaczęli w swoim domu i zbudowali go, aby być podstawą dla naturalnych, bez parabenów produktów kosmetycznych w Durham, Karolina Północna.
Problem: Kiedy przeprowadzaliśmy wywiady z kandydatami, zgłosiło się kilka osób, które są podekscytowane współpracą z nami i oczekują rozpoczęcia pracy w poniedziałek. A potem bum-życie się dzieje. Ktoś zachoruje, albo jest inny powód, dla którego nie może dotrzymać obietnic.
Lekcja: Wiele razy próbowaliśmy zdobyć zasięg. Dlatego zawsze musimy pamiętać, że potrzebujemy Plan zapasowy – nawet dla naszego planu zapasowego.
Rozwiązanie: Używamy aplikacji Homebase, aby ułatwić komunikację w przypadku nieoczekiwanych zdarzeń. Jeśli pracownicy muszą zamienić się z kimś zmianą, mogą to zrobić łatwo-bułka z masłem. Nawet nie muszą do nas dzwonić.
3. Zrozum, że każdy komunikuje się inaczej.
Od Kenia Stubblefield, dyrektor generalny Forth & Nomad
Poznaj menedżera: Kenia jest 11-letnim weteranem zarządzania sprzedażą detaliczną i pracuje nad utrzymaniem szczęścia pracowników, dbaniem o eskalację sytuacji klientów i rozwijaniem swojego zespołu, aby rozwijać umiejętności, których potrzebują w Forth & Nomad. Koncentruje się nie tylko na szkoleniu pracowników na ich obecnych stanowiskach, ale także na przygotowaniu ich do przyszłej kariery.
Problem: Komunikacja była zdecydowanie rzeczą, którą najtrudniej mi było się uczyć-rozumieć i rozwijać własne strategie. Byłem w kilku sytuacjach, kiedy myślałem: „komunikuję się z Tobą. To nie rezonuje. Więc może nie rozumiesz tego rodzaju komunikacji. Spróbuję tego typu komunikacji.”
Lekcja: Nie każdy lubi puszysty język, a nie każdy lubi rzeczy super bezpośrednie-każdy jest inny. To nauka komunikowania się na różnych poziomach.
Rozwiązanie: Ważne jest, aby dostosować swój styl komunikacji do preferencji każdego. Tak samo jest również z sprzężeniem zwrotnym. Sprzężenie zwrotne jest w rzeczywistości dość trudne i nie chodzi tylko o uczenie się, jak dana osoba lubi być komunikowana. Chodzi również o pozbycie się emocji z problemu i nauczenie zespołu, jak patrzeć na opinie, co to jest. Jeśli to do ciebie przemówi, świetnie. Jeśli nie, to też w porządku. Nie wszystkie opinie będą ładne, ale weź to, czego potrzebujesz i przejdź dalej.
4. Mała pomoc w przestrzeganiu przepisów to długa droga.
Od MeeSun Boice, współwłaściciela restauracji Mersea w Treasure Island w San Francisco
Poznaj właściciela: MeeSun Boice, była pracownica techniczna, która nazywa siebie” przypadkowym restauratorem”, otworzyła San Francisco restaurant Mersea z partnerem Parke Ulrichem po zobaczeniu potrzeby restauracji w dzielnicy Treasure Island. Wspólnie stworzyli wyjątkowe doznania kulinarne zbudowane z kontenerów transportowych-obecnie rekomendacja restauracji nr 1 dla San Francisco na Trip Advisor.
Problem: Właściciele firm noszą tyle kapeluszy. Gotujesz, sprzątasz, prowadzisz stoliki, a także musisz być osobą z działu kadr, która zajmuje się wszystkimi wymaganiami i przepisami. Jest tak wiele zasad HR.
Lekcja: Pracownicy muszą zrobić sobie przerwę. Ale jeśli moi pracownicy pracują tylko sześć godzin i chcą przepracować przerwę, aby uzyskać za to wynagrodzenie, mogą zrezygnować. Jeśli spóźnią się nawet o minutę, zostanę uznany za nieprzestrzegającego Zasady przerwy i będę musiał zapłacić dodatkowe półtorej godziny. Nie mam czasu na zarządzanie czasem przerwy. I jeśli nie zwracam uwagi, kary się sumują.
Rozwiązanie:
Jednym słowem: tech. Osobiście lubię korzystać z bazy domowej, ponieważ ostrzega mnie, jeśli pracownik nie wyłączył zegara, a także daje mi możliwość wprowadzania zmian do wszelkich opóźnionych czasów zegara w razie potrzeby.
Chcesz zwiększyć szczęście pracowników w swojej małej firmie-i przyciągnąć i zatrzymać najlepszych talentów? Od budowania zaufania i przejrzystości po oferowanie łatwych zaliczek do zarabiania zespołowi, Homebase może pomóc uczynić twoje miejsce doskonałym miejscem do pracy. Zacznij już dziś za darmo!