Obserwujemy dziś coraz większą kontrolę nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji („AI”) i algorytmów, a także większą świadomość potencjału tych technologii do zaostrzenia niektórych zagrożeń dla konsumentów.
Pytania dotyczące etyki i uczciwości sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej powszechne. W ostatnich latach obserwujemy coraz większą świadomość społeczną tego, co kiedyś było stosunkowo niejasnym zagadnieniem akademickim. Obejmuje to szczególną uwagę poświęconą stosowaniu algorytmu do określania poziomów A 2020 przez rozporządzenie Urzędu kwalifikacji i egzaminów (lub”Ofqual”).
Nie ma wątpliwości, że prawodawcy i organy regulacyjne na całym świecie biorą pod uwagę i pracują nad aktualizacją własnych podejść. W Wielkiej Brytanii decydenci w Biurze ds. sztucznej inteligencji pracują nad dokumentem dotyczącym polityki sztucznej inteligencji, podczas gdy Departament ds. cyfryzacji, kultury, mediów i Sportu konsultował zmiany w prawie ochrony danych, aby uwzględnić wyzwania związane z sztuczną inteligencją. Jeśli chodzi o kwestie regulacyjne, Forum cyfrowej współpracy regulacyjnej rozważa podejście brytyjskich organów regulacyjnych do kwestii związanych z algorytmami, a Komisja ds. równości i Praw Człowieka włączyła wytyczne dotyczące sztucznej inteligencji do swojego strategicznego planu na lata 2022-25. A w szczególności w usługach finansowych, AI Public Private Forum przygotowało długo oczekiwany raport, z dokumentem dyskusyjnym z Banku Anglii i FCA oznaczonym jako kolejny krok.
Wszystko to odbywa się w szerszym kontekście większej świadomości społecznej na temat kwestii sprawiedliwości społecznej. Mogą one być czasami złożone, z interakcją między aktualnymi praktykami a dziedzictwem historycznych niesprawiedliwości, które można odczuć do dziś.
Niemniej jednak sztuczna inteligencja obiecuje, że umożliwi skok naprzód w zakresie świadczenia usług finansowych, nie tylko w zakresie poprawy wydajności dla firm, ale także w zakresie realnych korzyści dla klientów. Wprowadzenie sztucznej inteligencji do większej liczby zastosowań w sektorze finansowym może przyczynić się do większej personalizacji produktów i usług dla konsumentów, umożliwić większą integrację finansową oraz umożliwić skuteczniejszą ochronę przed oszustwami i innymi przestępstwami gospodarczymi.
Nie jest zatem zaskoczeniem, że pytania o uczciwość i stronniczość sztucznej inteligencji są przed oczami. Potrzeba czasu, aby UK Plc przebrnęło przez wszystkie zawiłości, aby konsumenci i społeczeństwo mogli korzystać z zalet technologii sztucznej inteligencji, mając pewność, że jest ona używana uczciwie i etycznie. Mamy nadzieję, że niniejszy dokument będzie pomocnym wkładem w debatę.
Pobierz swoją kopię tutaj.
Możesz również uzyskać dostęp do naszego webinarium na ten temat tutaj.
Polecane Lektury
Kluczowe Kontakty
Jeśli chcesz omówić którekolwiek z wyżej wymienionych zmian, które mogą mieć wpływ na Twój system lub organizację, porozmawiaj ze swoim zwykłym doradcą HSF lub skontaktuj się z jednym z naszych specjalistów.