Latest Post

Rząd Wielkiej Brytanii pozwala pracownikom agencji na pokrycie strajkujących pracowników Patrząc na badania w miejscu pracy, część 14-zamykanie zgłoszeń Stawka dzienna pracowników i wynagrodzenie za nadgodziny: konsekwencje nadchodzącej decyzji Sądu Najwyższego w sprawie Helix V. Hewitt (USA) Nowe prawo z Kolorado drastycznie ogranicza stosowanie porozumień ograniczających zatrudnienie (USA) Badanie dochodzeń w miejscu pracy, część 10 – wymagania dotyczące ujawniania informacji po złożeniu sprawozdania (UK) Konfrontacja z konfliktem: jak radzić sobie z trudnymi sporami pracowniczymi  3 Wskazówki dotyczące komunikacji z różnymi typami osobowości w zespole EEOC aktualizuje wytyczne dotyczące COVID-19, zmienia wytyczne dotyczące testowania i przesiewania objawów (USA) Jak komunikować się ze swoim zespołem-od 2 małych właścicieli biz, którzy opanowali ten proces Wielka Brytania: bezpośrednia oferta płacy złożona w momencie impasu w negocjacjach unijnych była bezprawną zachętą

Pomimo tego, co wydaje się być niemal powszechnym sprzeciwem wobec jego propozycji, rząd zmienił prawo, aby umożliwić przedsiębiorstwom zatrudniającym dostarczanie pracowników tymczasowych w celu pokrycia strajkujących pracowników.

Regulation 7 of the Conduct of Employment Agencies and Employment Businesses Regulations 2003 zakazuje przedsiębiorstwom zatrudniającym pracowników tymczasowych w celu pokrycia (i) obowiązków normalnie wykonywanych przez pracownika, który bierze udział w strajku lub innej akcji protestacyjnej; lub (ii) pracy pracownika, który pokrywa obowiązki pracownika biorącego udział w strajku lub innej akcji protestacyjnej. 21 lipca weszło w życie rozporządzenie w sprawie postępowania Agencji Zatrudnienia i przedsiębiorstw pośrednictwa pracy (nowelizacja) 2022 i, jak zapowiadaliśmy w poprzednim alercie, uchyla to rozporządzenie ze skutkiem natychmiastowym.

Rząd twierdzi, że ta zmiana pozwoli firmom najbardziej dotkniętym działaniami przemysłowymi na obsadzenie ważnych ról tymczasowymi wykwalifikowanymi pracownikami.  Prawie wszyscy zainteresowani, w tym członkowie Izby Lordów, zasugerowali, że zmiany są po prostu „gestem polityki” lub „politycznym chwytem” mającym na celu maksymalne wykorzystanie nadchodzącego lata, jesieni i prawdopodobnie także zimy niezadowolenia Przemysłowego. Większość zainteresowanych stron uważa, że zmiany te będą miały bardzo niewielki wpływ praktyczny, między innymi ze względu na bardzo realne braki w zatrudnieniu tymczasowych wykwalifikowanych pracowników do pełnienia takich funkcji. Prawo do zatrudniania pracowników tymczasowych w zastępstwie maszynistów kolejowych, bagażowych, lekarzy, nauczycieli itp. jest w zasadzie martwą literą, chyba że istnieją wykwalifikowani ludzie, którzy mogą to zrobić natychmiast. Inne uwagi krytyczne skierowane do wniosków obejmują zarzuty, że (i) naruszają prawo międzynarodowe, naruszając prawo do wolności zrzeszania się (nie jestem pewien); (ii) będą szkodzić stosunkom przemysłowym (poza jakimkolwiek możliwym argumentem); (iii) pozostawiają agencje zatrudnienia i ich pracowników w niemożliwej pozycji z powodu presji ze strony najemców do przerwania strajków (być może); oraz (iv) narażają pracowników agencji na przemoc i zastraszanie ze strony strajkujących (całkowicie nieuniknione).

Konfederacja ds. rekrutacji i zatrudnienia wydała w zeszłym miesiącu wspólne oświadczenie w sprawie tych propozycji z TUC, uznając je za „niewykonalne”, które prawdopodobnie „przedłuży konflikt między pracodawcami a ich pracownikami”, nie robiąc nic, aby rozwiązać problemy leżące u podstaw akcji przemysłowej, przedłużając spory i rozpalając napięcia, a pracownicy agencji prawdopodobnie nie będą skłonni przekroczyć linii pikiety, jeśli nie będą musieli. Można w dużej mierze odrzucić wkład TUC w tę sprawę jako interes własny, ale kiedy jeden z kluczowych głosów branży pracowników tymczasowych powie, że wasze burzliwe propozycje spadną na ich malutkie twarze w mniej więcej każdy możliwy sposób, czy nie zatrzymacie się przynajmniej? Hej ho. Kontynuując falę tego, co uważa za nastroje społeczne wywołane niedawnymi i zagrożonymi strajkami kolejowymi, rząd podniósł również ustawowy limit odszkodowań, które mogą zostać przyznane związkowi zawodowemu za zorganizowanie bezprawnych akcji protestacyjnych, które zależą od wielkości członkostwa w związku zawodowym. Ponieważ limity nie zostały zweryfikowane od 1982 r., rząd twierdzi, że po prostu zwiększa je do poziomów, na których byłyby, gdyby były regularnely zaktualizowane od tego czasu. Tak, ale mogłeś to zrobić i nie chciałeś tego robić przez czterdzieści lat, więc dlaczego teraz? Najwyraźniej nie jest to środek polityczny. Odpowiedzialność Związków Zawodowych w postępowaniu Deliktowym (podwyższenie limitów odszkodowań) nakaz 2022 zwiększy maksymalne odszkodowania, które mogą zostać przyznane najmniejszym związkom zawodowym z £10,000 do £40,000, a dla największych z £250,000 do £1 milion. Ponownie, związki zawodowe sugerują, że może to spowodować, że rząd naruszy swoje międzynarodowe zobowiązania prawne, więc okaże się, czy możemy zobaczyć wyzwania dla obu tych zmian. W każdym razie środek ten odnosi się wyłącznie do organizacji bezprawnej akcji strajkowej, więc działanie zgodne z prawem, tak samo uciążliwe, będzie nieskrępowane i niezrażone tym wzrostem.