Latest Post

Rząd Wielkiej Brytanii pozwala pracownikom agencji na pokrycie strajkujących pracowników Patrząc na badania w miejscu pracy, część 14-zamykanie zgłoszeń Stawka dzienna pracowników i wynagrodzenie za nadgodziny: konsekwencje nadchodzącej decyzji Sądu Najwyższego w sprawie Helix V. Hewitt (USA) Nowe prawo z Kolorado drastycznie ogranicza stosowanie porozumień ograniczających zatrudnienie (USA) Badanie dochodzeń w miejscu pracy, część 10 – wymagania dotyczące ujawniania informacji po złożeniu sprawozdania (UK) Konfrontacja z konfliktem: jak radzić sobie z trudnymi sporami pracowniczymi  3 Wskazówki dotyczące komunikacji z różnymi typami osobowości w zespole EEOC aktualizuje wytyczne dotyczące COVID-19, zmienia wytyczne dotyczące testowania i przesiewania objawów (USA) Jak komunikować się ze swoim zespołem-od 2 małych właścicieli biz, którzy opanowali ten proces Wielka Brytania: bezpośrednia oferta płacy złożona w momencie impasu w negocjacjach unijnych była bezprawną zachętą

W tym tygodniu rząd wiktoriański opublikował odpowiedź na zalecenia ministerialnej grupy zadaniowej w sprawie molestowania seksualnego w miejscu pracy. W swojej odpowiedzi rząd wiktoriański przyznał, że przemoc w miejscu pracy związana z płcią i molestowanie seksualne w miejscu pracy są kwestiami BHP i zaakceptował 21 z 26 zaleceń Grupy Zadaniowej (w całości lub w części lub zasadniczo).

Przede wszystkim, rząd wiktoriański odpowiedział, że będzie:

  • rozważenie możliwości ograniczenia stosowania umów o Zachowaniu Poufności (NDA) w sprawach dotyczących molestowania seksualnego w miejscu pracy w Victorii; oraz
  • przyjęcie zaleceń mających na celu uznanie molestowania seksualnego za problem BHP i zwiększenie zdolności WorkSafe do odgrywania wiodącej roli w rozwiązywaniu problemu molestowania seksualnego w miejscu pracy (we współpracy z wiktoriańską Komisją ds. równości szans i Praw Człowieka (VEOHRC)).
Najważniejsze zalecenia i odpowiedzi

Grupa zadaniowa, która powstała w marcu 2021 r., wydała 26 zaleceń mających na celu zapobieganie molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy w Victorii i poprawę reagowania na nie. Odpowiadając na zalecenia grupy zadaniowej, rząd wiktoriański:

  • zaakceptowano 12 zaleceń;
  • przyjęto dwie rekomendacje w części;
  • zasadniczo przyjęto siedem zaleceń;
  • odnotował jedno zalecenie; oraz
  • stwierdził, że cztery zalecenia wymagają dalszej analizy.

Spośród zaleceń zaakceptowanych przez rząd wiktoriański, istnieją dwie kluczowe propozycje, które Wiktoriańscy pracodawcy powinni poprzeć:

  1. Ograniczenia dotyczące NDAs: Rząd wiktoriański zaakceptował co do zasady zalecenie wprowadzenia zmian legislacyjnych w celu ograniczenia stosowania NDA w sprawach dotyczących molestowania seksualnego w miejscu pracy w Victorii.

Nawiązując do obaw podniesionych w sprawozdaniu Respect@Work, grupa zadaniowa zauważyła, że nda zostały „nadużywane, aby uciszyć ofiary, które przeżyły, chronić reputację pracodawcy, uniknąć pełnej odpowiedzialności i ukryć seryjne przestępstwa“. Ich zalecenie przewiduje, że rząd wiktoriański będzie konsultował Irlandzka Równość Zatrudnienia (Poprawka) (Umowy O Zachowaniu Poufności) Bill 2021 i wnioski z innych jurysdykcji (takich jak USA i Wielka Brytania) przy określaniu modelu tej reformy.

Chociaż zalecenie to zostało przyjęte „co do zasady„, odpowiedź rządu Wiktorii nie zobowiązuje się do reformy legislacyjnej, zwracając uwagę na złożoność NDAs i znaczne dalsze prace wymagane przed dokonaniem jakichkolwiek zmian legislacyjnych w celu uregulowania NDAs. Mimo to Rząd wyraził poparcie dla podjęcia dalszych prac, sugerując, że zmiany mające na celu ograniczenie stosowania nda mogą być na horyzoncie. Każda zmiana legislacyjna wynikająca z tego zalecenia byłaby pierwszą tego rodzaju w Australii.

  1. Zwiększenie roli WorkSafe w rozwiązywaniu problemów związanych z nękaniem w miejscu pracy:

Wiktoriański rząd przyjął zalecenia, które dadzą WorkSafe większą rolę w zapobieganiu i reagowaniu na przypadki molestowania seksualnego w miejscu pracy. Przyjęte zalecenia obejmują szereg inicjatyw i w wielu przypadkach pokrywają się z działaniami podejmowanymi przez WorkSafe w celu wsparcia zbliżających się przepisów dotyczących zdrowia psychologicznego.

Przyjęte zalecenia obejmują:

    • wprowadzenie szkolenia w zakresie molestowania seksualnego w miejscu pracy dla przedstawicieli BHP(oprócz uprawnienia do uczestnictwa w rocznym kursie odświeżającym HSR określonym w s 67 z Ustawa o BHP 2004 (Vic);
    • wzmocnienie istniejących wytycznych WorkSafe w sprawie molestowania seksualnego w miejscu pracy, w tym poprzez Kodeks zgodności psychologicznej wspierający wprowadzenie zbliżających się przepisów dotyczących zdrowia psychologicznego;
    • zwiększenie możliwości i zasobów inspekcji psychologicznej WorkSafe;
    • wspieranie regulacyjnej koncentracji WorkSafe na branżach i grupach ludności, które są nieproporcjonalnie dotknięte przemocą i molestowaniem seksualnym związanym z pracą (na przykład branże zdominowane przez mężczyzn lub branże skierowane do klientów);
    • WorkSafe opracowuje strategię wdrażania, która uwzględnia skrzyżowanie molestowania seksualnego w miejscu pracy z innymi planowanymi inicjatywami, takimi jak: wprowadzenie przepisów dotyczących zdrowia psychologicznego, obecne skupienie się na branżach wysokiego ryzyka w ramach strategii zdrowia psychicznego WorkSafe oraz wzrost zdolności do wielokulturowego zaangażowania WorkSafe;
    • dalsze rozszerzanie programu WorkWell WorkSafe w celu zapewnienia pracodawcom praktycznych narzędzi pomagających im w zapobieganiu molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy; oraz
    • publikowanie danych dotyczących przemocy i molestowania seksualnego związanych z pracą WorkSafe.

Odpowiedź rządu wiktoriańskiego przyjmuje również zalecenie zwiększonej współpracy między WorkSafe i VEOHRC w celu wspólnego rozwiązania problemu molestowania seksualnego, w tym przez:

    • opracowanie wytycznych dla pracodawców dotyczących ich obowiązków w zakresie zapobiegania molestowaniu seksualnemu w ramach Ustawa o BHP 2004 (Vic) oraz Ustawa O Równych Szansach 2010 (Vic);
    • Przegląd Bezpieczeństwa Pracy wraz z VEOHRC w zakresie działań prewencyjnych związanych z molestowaniem seksualnym w miejscu pracy; oraz
    • opracowanie strategii egzekwowania molestowania seksualnego w miejscu pracy z VEOHRC, która wyraża wspólne regulacje dotyczące molestowania seksualnego w miejscu pracy.

W szczególności jednak rząd nie akceptuje zalecenia grupy zadaniowej w sprawie wprowadzenia obowiązkowych powiadomień o incydentach (min) dotyczących molestowania seksualnego w miejscu pracy.

Co to oznacza dla pracodawców?

Odpowiedź rządu wiktoriańskiego na zalecenia grupy zadaniowej stanowi kolejny krok w kierunku zmian legislacyjnych i regulacyjnych w celu rozwiązania problemu plagi molestowania seksualnego w miejscu pracy.  Wiktoriański rząd koncentruje się na molestowaniu seksualnym jako problemie BHP, co zamyka się w rozszerzającej się roli WorkSafe w tej dziedzinie, aby pracować we współpracy z VEOHRC i innymi agencjami.

Podczas gdy zaangażowanie wiktoriańskiego rządu w rozważenie ograniczenia nda przyciągnęło w tym tygodniu nagłówki gazet, w tym tweety od premiera podkreślające znaczenie tej kwestii dla rządu, forma i lokalizacja zmian legislacyjnych pozostaje do zobaczenia. Chociaż NDA w sprawach o molestowanie seksualne nadal przyciągają uwagę, z naszego doświadczenia wynika, że pracodawcy stosują już bardziej niuansowe podejście do przepisów dotyczących poufności.

Ten artykuł został przygotowany przez Steve Bell, Partner, Lucy Boyd, starszy wspólnik, i Billy Stafford, Urzędnik wakacje.

Steve Bell Wood” width=”100%” / > Nerida Jessup Aaron Anderson Olga Klimczak Lucy Boyd