Latest Post

Rząd Wielkiej Brytanii pozwala pracownikom agencji na pokrycie strajkujących pracowników Patrząc na badania w miejscu pracy, część 14-zamykanie zgłoszeń Stawka dzienna pracowników i wynagrodzenie za nadgodziny: konsekwencje nadchodzącej decyzji Sądu Najwyższego w sprawie Helix V. Hewitt (USA) Nowe prawo z Kolorado drastycznie ogranicza stosowanie porozumień ograniczających zatrudnienie (USA) Badanie dochodzeń w miejscu pracy, część 10 – wymagania dotyczące ujawniania informacji po złożeniu sprawozdania (UK) Konfrontacja z konfliktem: jak radzić sobie z trudnymi sporami pracowniczymi  3 Wskazówki dotyczące komunikacji z różnymi typami osobowości w zespole EEOC aktualizuje wytyczne dotyczące COVID-19, zmienia wytyczne dotyczące testowania i przesiewania objawów (USA) Jak komunikować się ze swoim zespołem-od 2 małych właścicieli biz, którzy opanowali ten proces Wielka Brytania: bezpośrednia oferta płacy złożona w momencie impasu w negocjacjach unijnych była bezprawną zachętą

W dniu 15 czerwca 2022 r. Pełna ławka Komisji sprawiedliwej pracy wydała decyzję o rocznym przeglądzie płac 2021-22 przyznającą 5,2% wzrost krajowej płacy minimalnej (NMW). Powoduje to wzrost o 40 USD tygodniowo, przynosząc NMW do 812,60 USD tygodniowo lub 21,38 USD za godzinę.

Decyzja przyznała również wzrost do minimalnego wynagrodzenia modern award 4.6%, z zastrzeżeniem minimalnego wzrostu $40 tygodniowo. W efekcie powoduje to wzrost:

  • 40 USD tygodniowo dla pracowników, którzy zarabiają mniej niż 896,60 USD tygodniowo; oraz
  • 4.6% tygodniowo dla pracowników, którzy zarabiają więcej niż $896.60 tygodniowo.

Podwyżka będzie obowiązywać od pierwszego pełnego okresu wynagrodzenia, który rozpocznie się 1 lipca 2022 r.lub później dla większości nowoczesnych nagród. Wzrost ten został jednak opóźniony do dnia 1 października 2022 r.dla osób z sektora lotniczego, turystycznego i hotelarskiego.*

O ile przyznany wzrost nie dorównuje proponowanemu przez ACTU wzrostowi o 5,5 proc., to jest on znacznie większy niż podwyżki o 2,5-3 proc.proponowane przez organy pracodawców.

Pełna Komisja uznała, że podwyżki były konieczne, aby ograniczyć spadek realnej wartości NMW, biorąc pod uwagę obecną stopę wzrostu wskaźnika CPI na poziomie 5,1% oraz prognozy Banku Rezerw dotyczące inflacji zasadniczej na poziomie około 6%. W pełnym składzie zaakceptowano również, że biorąc pod uwagę siłę rynku pracy, przy bezrobociu na poziomie 3,9%, wzrost ten nie będzie miał negatywnego wpływu na wyniki gospodarki.

Co ciekawe, pełna ławka zauważyła, że chociaż pracownicy, którzy otrzymają wzrost płac o 4,6%, nadal podlegają obniżeniu płac realnych, jest to kwestia, którą Komisja może zająć się w przyszłych decyzjach dotyczących płac.

Chociaż uznano, że istnieje potrzeba ograniczenia presji inflacyjnej wynikającej ze znacznego wzrostu płac, nadal skupiono się na obecnym wpływie presji na koszty utrzymania dla nisko opłacanych pracowników oraz na wzmocnieniu rynku pracy jako uzasadniającym wzrost NMW i minimalne nowoczesne stawki wynagrodzeń.

Kolejną kwestią, którą należało wziąć pod uwagę przy przyznawaniu podwyżki, był wpływ, jaki miałaby ona na negocjacje przedsiębiorstw. Podczas gdy pełna ławka stwierdziła, że nie mogą być zadowoleni, że wzrost będzie zachęcaj negocjacje (ich nacisk), istnieje perspektywa, że niektórzy pracodawcy mogą być zniechęceni do negocjacji, po prostu przekazując podwyżki płacy minimalnej.

Decyzja o przyznaniu tak znaczącego wzrostu pojawia się w kontekście malejącego zakresu umów między przedsiębiorstwami i gdy jednym z kluczowych czynników zniechęcających pracodawców do negocjacji jest przekonanie, że koszty żądań płac są zbyt wysokie – podkreślaliśmy w naszym artykule z kwietnia tego roku.[1] jako s 206 z Ustawa O Sprawiedliwej Pracy 2009 (Cth) wymaga, aby podstawowa stopa płacy w ramach umowy przedsiębiorstwa była co najmniej równa odpowiedniej nowoczesnej stopie przyznawania lub NMW, skala dzisiejszej decyzji wpłynie na koszt posiadania umowy przedsiębiorstwa i może spowodować, że pracodawcy będą bardziej niechętni do rokowań.

Ostatnia uwaga, na którą należy zwrócić uwagę: zmiany w NMW i minimalne stawki wynagrodzeń są prawnie wiążące dla zainteresowanych pracodawców. Zmiany w tych instrumentach nie oznaczają jednak, że wszyscy australijscy pracodawcy muszą przekazywać podwyżki płac swoim pracownikom. W przypadku gdy pracownicy otrzymują kwoty przekraczające NMW lub odpowiednią stawkę za ich klasyfikację, pracodawcy są uprawnieni do absorpcji tpodwyższa w ramach każdej faktycznie wypłacanej pensji powyżej określonej minimalnej stawki płacy. Pracodawcy powinni również zapewnić spójność swoich działań z indywidualnymi umowami o pracę.

* Nagrody te w sektorze lotniczym, turystycznym i hotelarskim podlegają odroczeniu w dniu 1 października 2022 r.

  • Aircraft Cabin Crew Award 2020
  • Operacje Lotnicze-Ground Staff Award 2020
  • Nagroda Pilotów 2020
  • Nagroda Pracowników Lotniska 2020
  • Airservices Australia Enterprise Award 2016
  • Alpine Resorts Award 2020
  • Nagroda Branży Hotelarskiej (Ogólna) 2020
  • Nagroda turystyki morskiej i statków czarterowych 2020
  • Nagroda zarejestrowanych i licencjonowanych klubów 2020
  • Nagroda Branży Restauracyjnej 2020.

[1] an election for the (w)ages / Herbert Smith Freehills

Ten artykuł został przygotowany przez Natalie Gaspar, Partner, Anthony Wood, Partner i Daniel Bartlett, Solicitor.

Aby uzyskać więcej informacji lub porad na ten temat, skontaktuj się z:

Natalie Gaspar Anthony Wood Drew Pearson Wendy Fauvel Anna Creegan